Din ce în ce mai bine la Don Pepe

Don Pepe
Bistrița - Năsăud

După aproape 2 ani, am revenit în zonă și, având o altă mică ocazie de sărbătorit, am decis să mai facem o vizită la Don Pepe. Eram curioasă să văd dacă vor exista schimbări în bine sau în rău și, bineînțeles, să gust din preparatele oferite de local.
Mi-a făcut mare plăcere să constat nu doar că prețurile sunt similare celor de acum 2 ani nefiind majorate substanțial (eu nu am observat deloc dar, nu am comparat fiecare preț), ci și că preparatele servite sunt la fel de gustoase, proaspete și bine pregătite și, în special, că acum există Wi-Fi gratis, fără parolă și personal mai bine pregătit.

terasa don pepe

Dar, să o luăm pas cu pas. Fiind o zi, sau o jumătate de zi, călduroasă de iulie, am luat loc pe terasă. Au mese și scaune-fotoliu confortabile chiar dacă, din păcate, dispunerea terasei este spre stradă, dar noroc ca nu este un drum foarte circulat.  Acum, având și un bebe-veveriță cu noi, am observat și locul de joacă pentru copii pentru că suntem mult mai interesați de acest aspect. Locul de joacă este însă destul de mic și cu jucării cam ponosite. Ar putea fi găsită o soluție pentru extinderea și îmbunătățirea acestuia, cu siguranță ar conta mult pentru clienți.

loc de joaca don pepe

Meniul, ca de obicei, bogat cu multe preparate specifice locului sau internaționale, precum: ciorbe, supe, minuturi, mâncăruri, deserturi, șaorma, pizza, băuturi și sosuri variate, iar prețurile sunt mai mult decât decente. Noi am fost 4 persoane și am comandat și savurat următoarele: șnițel de vită cu orez cu ciuperci, bun, proaspăt și în cantitate mare. Singurul aspect negativ a fost că, în mod normal, șnițelul de vită este vienez asta însemnând respectarea rețetei cu ou-făină-ou-pesmet. Cel de la Don Pepe nu avea deloc pesmet în crusta finală. Le-aș sugera fie să schimbe denumirea (șnițel parizian – ou-făină-ou), fie să adauge pesmet ca să fie un șnițel vienez corect preparat.

snitel cu orez

Am mai încercat și un păstrăv la grătar cu cartofi aurii și sos de usturoi cu smântână. Totul a fost excelent, am apreciat maxim păstrăvul proaspăt, preparat foarte bine, cu un amestec de ierburi și unt la interior, alături de niște cartofi delicioși. Foarte foarte bun, mai ales alături de sosul de usturoi și lămâie. Prezentare și ea foarte ok.

peste cu cartofi

Un alt comesean a încercat un păstrăv la grătar cu orez cu ciuperci. La fel de bun, cu orez preparat bine, nu ca un risotto, ci ca un pilaf. Aș fi preferat totuși ciuperci locale. Hribii sunt excelenți, nu de la conservă dar presupun că atunci și prețul ar fi fost pe măsură.

peste cu orez

Ultimul, dar nu cel din urmă, mușchiul de vită la grătar cu roți de cartof preparate pe plită fără ulei și mujdei de usturoi. Bun, bun de tot! Mușchiul s-a solicitat bine-făcut și așa a fost, chiar dacă poate puțim mai tare decât ne-am fi așteptat. Roțile au fost foarte bune, subțiri, cu gust bun.

muschi de vita cu cartofi

Am primit și de data asta pâine coaptă în bucătăria localului, foarte aspectuoasă și apetisantă, nu clasica franzelă feliată din comerț.

paine de casa
Ne-am răcorit cu 6 beri foarte reci și foarte bune și ne-am îndulcit cu 2 porții de clătite cu ciocolată excelente. De reținut că le-am luat la pachet și le-am gustat la vreo 3 ore după ce le luasem de la restaurant și tot au fost foarte bune. Crema de ciocolată mi-a părut preparată de local, nu clasicul finetti de cumpărat și a fost de-li-cioa-să!

Despre servicii pot spune doar că am fost foarte plăcut surprinsă și acord următoarele bile foarte albe și foarte mari:

• chelner politicos și amabil, cu o singură scăpare, detaliată mai jos, care știa să spună “mulțumesc” și “vă rog”. Bravo!
  • celor care au servit pește li s-a adus câte un castronel cu apă și felii de lămâie pentru clătitul mâinilor. Am fost plăcut surprinsă mai ales că am fost la restaurante din Timișoara sau alte orașe (nu la sat, cum e cazul acestui local) care nu au oferit așa ceva! Bravo și pentru asta!

apa cu lamaie

• la momentul preluării comenzii, chelnerul a întrebat cum să fie mușchiul de vită, în sânge sau bine-făcut. Din nou, bravo!
  • meniuri frumoase, organizate, nu foi care zboară sau cataloage cu rupturi și pete de mâncare, așa cum am mai întâlnit în alte locuri
  • caserole termice de calitate bună pentru luat diverse la pachet.

Criticile mele, de această dată, se îndreaptă spre:

• muzica live din restaurant care era puțin prea tare pentru ora prânzului;
  • locul de joacă pentru copii pe care aș vrea să-l văd regândit complet data viitoare când ajung la Don Pepe;
  • m-am simțit puțin agasată de chelner pe final. Am rămas ultima care mânca la masă și, în timp ce mestecam, am fost întrebată dacă-mi poate lua farfuria din față, laolaltă cu celelalte. Dacă mănânc din ea, e clar că nu! Am primit scuze și totul a fost ok.

Nota de plată a totalizat 160 lei (fără bacșiș) și, cred eu, pentru 4 adulți și tot ce am savurat, a fost un preț foarte ok.

nota de plata don pepe

Per total, un restaurant super, cu preparate savuroase și prețuri foarte bune, pe care vă recomand, din nou, să nu-l ratați dacă ajungeți în zonă! Eu sigur voi mai trece pe la ei. 