11 lucruri pe care le așteptăm de la un restaurant

Se fac acuși 5 ani de când ne tot plimbăm prin restaurantele din țară și din străinătate. Ne-am cam făcut o idee despre cum stau lucrurile sau cel puțin despre cum ar trebui să stea la nivel de teorie.  Așa că ne-am gândit că ar fi timpul să încropim și noi o listă  cu lucrurile pe care le așteptăm de la un restaurant pentru a putea cataloga experiența acolo drept una pozitivă.

1. Oricât de mult ar conta toate detaliile care fac diferența atunci când vizitezi un restaurant, mâncarea este de fapt punctul principal pentru care intri acolo. Aceasta trebuie să fie făcută cu produse de o calitate cât mai înaltă și să fie mereu proaspete. De asemenea, bucătarul trebuie să fie unul cu experiență și care să își poată pune amprenta personală pe meniu. Din punctul nostru de vedere un bucătar bun înțelege nevoia clienților și motivul pentru care lumea calcă pragul acelui local și poate lucra bine cu staff-ul din bucătărie pentru ca cei care aleg să ia masa acolo să primească exact ceea ce au comandat și la aceeași calitate de fiecare dată.

Tour di Mare

2. Apreciem într-un local și promptitudinea chelnerilor în a ne prelua comanda și a da, după caz, Bună ziua/Bună seara după ce am luat loc la masă. Nu e nimic mai enervant decât să vii entuziasmat la un restaurant, să visezi la preparatele delicioase pentru care ai venit și nimeni să nu te bage în seamă preț de câteva zeci de minute. Nu ne deranjează dacă nu ni se deschide ușa sau nu ni se haina, dar e important și punem preț pe promptitudine și un timp cât mai scurt de preluare a comenzii. Înțelegem de asemenea că, în general, chelnerii sunt foarte ocupați, însă restaurantul ar trebui să aibe disponibil un număr de chelneri proporțional cu capacitatea restaurantului.

personal caru cu bere

3. Dacă tot suntem la capitolul chelneri, îi apreciem pe cei care cunosc meniul și sunt în stare să ne facă o recomandare fără să îi simțim că doar recită un discurs sau fără să auzim faimoasa frază “La noi totul e delicios”. Suntem siguri că toată mâncarea e delicioasă, dar dorim puțin mai mult decât atât. E important ca cei care servesc să cunoască meniul, ingredientele și modul de gătire al acestora. Vom aprecia mereu un astfel de chelner prin amabilitatea noastră și un bacșiș pe măsura serviciului. 😉

4. Pentru că tot am adus vorba de meniu și preparate, apreciem restaurantele care au disponibile TOATE produsele ce apar în meniu. Știm, nu e ușor să ai mereu toate produsele și acestea să și fie de cea mai înaltă calitate și proaspete, dar asta face diferența între un local ok și unul excelent. Dacă enumăr 3 preparate și tu nu ai niciunul, s-ar putea să îmi cam treacă pofta de mâncare și cu proximă ocazie să aleg un alt restaurant. Desigur că e normal să mai existe scăpări câteodată, dar când acestea devin obicei strică imaginea unui restaurant.

meniu

5. Tot legat de partea meniu, ne place când acesta este flexibil în limita bunului simț. Adică dacă în loc de dressing Caesar, să îl putem înlocui cu un alt tip de dressing, sau să putem adăuga topping de ciocolată și nu de caramel. Lucruri mici și nu modificări de bază ale unui preparat.

6.  E important de asemenea ca mâncarea să vină în același timp pentru că e neplăcut ca jumătate din oameni să stea cu farfuria în față fără a putea mânca și jumătate încă să aștepte. Sau și mai rău, toată lumea să fi primit mâncarea în afara unei singure persoane. Deci apreciem aducerea mâncării în același timp pentru toți cei de la masă.

7. Povesteam acum ceva timp că ne plac gustările din partea casei și nu pentru că am fi flămânzi și am vrea să mâncăm cât mai mult pe bani puțini, ci pentru că o mică gustare din partea casei (crackers, o salată, pâine de casă cu un unt homemade etc.) ne face să nu ne uităm la ceas din 2 în 2 secunde și nici să nu ne sară muștarul că mâncarea nu a ajuns în timp util, timp care e evident extrem de subiectiv în funcție de foamea celui care așteaptă mâncarea și de gradul de ocupare al restaurantului la momentul respectiv. Plus că o gustare personalizată din partea casei nu face decât să adauge o amprentă personală localului și este un mod prin care aceștia pot câștiga fidelitatea clienților.

Aperitiv Casa cu flori

8. Tot la capitolul chelneri, ne place când ei știu exact momentul în care pot debarasa și nu ne pun în situația neplăcută de a ține de farfurie pentru că de fapt nu am terminat ce aveam de terminat. De asemenea, nici partea în care ne uită toată vesela pe masă cu orele nu e agreată de noi. Un chelner bun va ști exact când e momentul potrivit pentru a debarasa masa.

9. Muzica, lumina și practic ambianța per total sunt detaliile care contribuie la o experiență frumoasă și plăcută. Dacă lumina e prea puternică sau dacă e prea întuneric șederea acolo devine obositoare. Nu mai are rost nici să menționăm că dacă e vorba de un restaurant care se dorește a fi de 3, 4 sau 5 stele, Radio ZU NU este o opțiune.

casa del sole restaurant

10. Tot la capitolul lucruri care fac diferența intră și curățenia din local, bucătărie și din toaletele localurilor. Deși în bucătărie nu ajungem noi mai niciodată, la toalete ajunge oricine, oricând are nevoie. Da, și toaletele trebuie să fie la fel de curate ca localul în sine. Apreciem întotdeauna un local care pune accent pe curățenia din fiecare colțișor al său.

11.  Management-ul unui restaurant contează de asemenea foarte mult. E important să existe persoane care cunosc modul de gestionare al unui business și nu numai lucruri legate de domeniul culinar. E important să existe o promovare potrivită, o imagine de calitate și o comunicare cât mai bună cu clienții și potențialii clienți. E necesară o consecvență și o constanță în livrarea acelorași servicii de calitate, de fiecare dată și pentru fiecare client în parte.

Repetăm, acestea sunt ideile și concluziile noastre după plimbările prin foarte multe restaurante. Desigur că mereu vor exista discuții de genul: chelnerul respectiv câștigă 800 de lei, normal că nu poate să zâmbească sau ingredientele sunt extrem de scumpe, normal că prețurile sunt foarte mari și multe alte exemple de acest fel.

Lăsăm lista deschisă și vă invităm și pe voi să ne ziceți ce alte lucruri mai apreciați și poate chiar să ne dați exemple de localuri în care ați fost tratați exemplar. 🙂

Comentarii

Sandra Costea

17 June 2014 at 14:47

Vreau sa dau doua exemple de restaurante din Timisoara care indeplinesc aproape toate caracteristicile enumerate de voi mai sus si vreau sa specific foarte clar ca e doar parerea si recomandarea mea personala . Este vorba de Casa Antinori si Casa del Sole – cel din Business Center.

    Migdala Sarata

    17 June 2014 at 17:07

    Eu una sunt foarte de acord cu Casa Antinori. E printre restaurantele mele preferate. Cât despre Sky, e superb ca locație, mâncare, dar eu când am fost am nimerit peste un ospătar ce era de pe altă planetă, care nu se potrivea deloc cu ideea Sky în ceea ce privește serviciile.

Completează numele
Completează un email valid
Completează website-ul
Completează mesajul