Thema, bucătăria cu temele mereu făcute

Thema
Timișoara

De unde începi treaba dacă ştii că mâine ai vreo… 1000 de invitaţi la masă? Nu e vorba de pregătirea vreunei nunţi ca-n poveşti, ci despre o zi obişnuită de lucru în bucătăria cantinei Thema din Timişoara. O zi care începe la ora 5 în fiecare dimineaţă, când somnul este cel mai dulce. Cam atunci se apucă de trebăluit cei 21 de oameni responsabili cu pregătirea meniului zilnic, iar la ora 6 oalele sunt deja pe foc.

Sala de mese a cantinei Thema din Timișoara

Bucătăria este compartimentată în zone bine delimitate, pe care cine nu este de-al locului cu greu le-ar putea deosebi. Circuitul ingredientelor începe în zona de recepţie a materiei prime, pentru ca mai apoi acestea să ajungă pe mesele de procesare înainte de a-şi continua drumul spre cuptoare, aragaze, friteuze şi grătare. În zona de gătit lucrurile se complică şi mai mult, deoarece există câte o zonă separată pentru pregătirea salatelor, garniturilor, ciorbelor şi felurilor principale.

Pregatirea preparatelor la cuptor la Thema în Timișoara

Pregătirea cărnurilor la Thema în Timișoara

Pregătirea grătarelor la Thema în Timișoara

Pregatirea fripturilor la Thema în Timișoara

Mai mult, responsabilitatea pregătirii fiecărui tip de preparate se împarte după experienţă şi pricepere – o salată ceva mai oţetită nu e ceva de nereparat, în schimb o ciorbă mai acră decât cere reţeta e deja o problemă. Deşi echipa este una tânără, doar două dintre ajutoarele de bucătar nu au încă o calificare în domeniu, însă după cum spune Anca, managerul Thema Timişoara, asta nu îi împiedică să facă o treabă foarte bună, ajutaţi fiind şi de restul echipei.

Pregatirea salatelor la Thema în Timișoara

Spaţiul din bucătărie este mai mult decât generos, iar pentru fiecare post de lucru sunt destule treburi ce trebuie duse la bun sfârşit, pentru a putea fi începute altele. Un continuu dute-vino şi multă muncă care deşi pare a se întâmpla de la sine este atent supravegheată şi coordonată de un singur om: bucătarul şef.

“Alegerea bucătarilor şefi este o adevărată provocare, deoarece bucătarul şef trebuie să ştie să lucreze şi cu oamenii, nu numai cu materia primă!”, spune Daniela Bitu, director general Thema.

Domnul Zoli, bucătarul şef al cantinei Thema, lucrează în bucătărie din 1984, iar în tot acest timp a gătit doar în Timişoara. Nu doar experienţa şi calităţile personale l-au recomandat pentru această poziţie, ci şi buna cunoaştere a preferinţele gastronomice ale bănăţenilor, de care se foloseşte pentru le face mereu pe plac clienţilor. Spune că nu ar da Timişoara pe alt oraş nici în ruptul capului, nu pentru că nu ar face faţă sau s-ar adapta greu altor gusturi, ci pentru că ceea ce găteşte aici e şi pe gustul lui.

Domnul Zoli, bucătar șef la Thema în Timișoara

“Dacă îţi cunoşti bine oamenii vei ştii cum să îi coordonezi, să le vorbeşti şi să îi motivezi pe fiecare în parte. În plus, Anca este mereu la susţinere. De fapt noi am ajuns să ne înţelegem din priviri.”

Dacă bucătăria nu mai are demult reţete secrete pentru domnul Zoli, cu timpul el a reuşit să-şi dezvolte şi un stil propriu de a lucra cu oamenii. De fapt, munca sa nu este cu mult diferită de cea a unui team leader din multinaţionalele ai căror angajaţi îi încearcă zilnic preparatele.

La Thema, programul de lucru este unul cât se poate de interesant. Dacă în prima parte a zilei toată lumea e pe baricade în bucătărie, după ora 11 începe pregătirea sălii pentru oaspeţi.

Transportul chiflelor la Thema în Timișoara

Transportul preparatelor la Thema în Timișoara

Rând pe rând preparatele umplu vitrinele, iar angajaţii se pregătesc pentru a întâmpina clienţii.

Tipuri diferite de salate la Thema în Timișoara

Selecție de feluri principale la Thema în Timișoara

Cei care iau prânzul la Thema vor fi serviţi de aceiaşi oamenii care le-au pregătit mâncarea. Avantaje sunt de ambele părţi. În primul rând, după ce au robotit în spatele cratiţelor interacţiunea cu clienţii este o schimbare binevenită pentru angajaţi.

Pregătirea sosului de spaghetti la Thema în Timișoara

Servirea spaghettelor și a sosului la Thema în Timișoara

Mai mult, în cele câteva luni de la deschiderea cantinei s-au dezvoltat deja afinităţi între personal şi clienţi, iar peste vitrina cu mâncare nu se schimbă doar zâmbete şi bineţuri, ci adesea sfaturi culinare şi reţete de dietă. Ocazional, angajaţii străini profită de pauza de prânz pentru a învăţa numele preparatelor din meniu, exersând astfel limba română cu domnişoarele de pe linia de servire 🙂

În al doilea rând, clienţii pot afla ce ingrediente au fost folosite în fiecare fel de mâncare, pot cere recomandări care să li se potrivească preferinţelor culinare şi mai pot spune direct celor care le pregătesc mâncarea ce le-a plăcut şi ce nu. În plus, la Thema este încurajată comunicarea directă între clienţi şi principalii responsabili de calitatea serviciilor oferite de cantină, anume Anca şi Zoli, angajaţii fiind chiar instruiţi să îndrume clienţii cu sugestii sau reclamaţii direct spre aceştia pentru a sta de vorbă.

Linia de servire a cantinei Thema din Timișoara

Aşa cum era de aşteptat, cea mai solicitată persoană în timpul prânzului este tot domnul Zoli. Dacă în bucătărie dă indicaţii angajaţilor, în sala de mese clienţii sunt cei care vin cu carneţelul pentru a afla ce a mai pus în ciorbe, în tava cu friptură sau în mulţimea felurilor de mâncare care se regăsesc zilnic în meniul. Dacă pe de-o parte un meniu variat are meritul de a atragere clienţii prin preparate mereu noi, pe de altă parte un astfel de meniu necesită un timp mai mare de pregătire. De asemenea, datorită volumului mai mare de mâncare şi al spaţiului fix de pe linia de servire este posibil ca unele preparate să nu fie într-atât de bine încâlzite. Despre o situaţie asemănătoare am scris în recenzia făcută în chiar prima săptămână de la deschiderea cantinei, recenzie necruţătoare după cum a fost catalogată de Anca.

Curioşi fiind dacă au luat în considerare cele semnalate de noi, am aflat că între timp domnişoarele de la casele de marcat s-au obişnuit cu sistemul de înregistrare a comenzilor, iar timpul de aşteptare la casă a scăzut considerabil, la fel cum a scăzut şi lungimea cozilor datorită introducerii celei de-a treia case de marcat. Am mai aflat că aşezarea meselor înaintea caselor de marcat în primele săptămâni de funcţionare a fost o sugestie făcută de către un client obosit să ţină tava în mână aşteptându-ţi rândul. O altă sugestie cel puţin interesantă de care au ţinut cont a fost plasarea olivierei în colţul mesei şi nu în mijloc – nu au desluşit încă motivul pentru care a fost cerută acestă schimbare, însă presupunând un efort minim s-au executat imediat.

Thema foloseşte în toate locaţiile din ţară un sistem de colectare şi analizare a sugestiilor şi reclamaţiilor. De la simpla căsuţă cu formular alăturat până la sondaje în rândul companiilor cu care au contracte de colaborare şi folosirea bazei de email-uri ale celor mai fideli clienţi, cei responsabili de controlul calităţii serviciilor se folosesc de mijloace conforme standardelor ISO care sunt implementate în companie. E un amănunt util de ştiut, mai ales atunci când companii precum ING, BCR sau Wipro susţin o parte valorică din masa câtorva sute de angajaţi ce servesc zilnic prânzul în cele 6 locaţii Thema din ţară.

Vis-a-vis de ce spuneam la începutul articolului, chiar dacă pregătirile de zi cu zi ale celor de la Thema nu sunt pentru nunţi ca-n poveşti, asta nu înseamnă că locaţiile Thema nu pot fi un loc ideal pentru organizarea unor asemenea evenimente. Dimpotrivă, personalul antrenat şi locaţiile spaţioase sunt gândite tocmai pentru a găzdui orice fel de petrecere.

Ne bucurăm că am avut ocazia să cunoaştem echipa Thema, fiind plăcut surprinşi de atitudinea lor pozitivă şi de plăcerea cu care îşi fac treaba.

Echipa Thema Timișoara

Thema

Acest restaurant s-a închis. Descoperă ce e nou în oraș.

[…] că problema chiriei e rezolvată pentru câteva luni, și-a meselor la fel (cantina Thema de la City Business Center îi ofera ei și fetiței câte o masă caldă pe zi timp de trei luni), sper ca Valentina să se […]

Comentarii

wdxraul

25 May 2011 at 21:55

DA! Genul de restaurant cu auto-servire unde nu ti-e scarba sa mananci, sigur pleci satul, si nici nu dai bani prea multi. Am mancat paste bolognese, am baut o apa plata si totul m-a costat 7 lei. Local curat, vesela curata. Nota 10 la capitolul autoservire! Probabil cea mai buna alegere din oras

Completează numele
Completează un email valid
Completează website-ul
Completează mesajul