Anul acesta, Zarea aniverseazǎ un veac de tradiţie în producerea de vinuri spumante şi cu ocazia acestui eveniment, a organizat o frumoasǎ petrecere de inspiraţie retro la Foto Cabinet din Centrul Vechi. Printre alte frumoase surprize, Zarea a lansat douǎ produse aniversare, Zarea Crystal Collection şi Zarea 100.
Pentru noi, prima încântare a serii a fost însuşi Foto Cabinet-ul, studioul unde cei amorezaţi de vremuri apuse îşi pot face o fotografie în stilul celor de odinioarǎ: sǎli impozante, cu mobilier vechi, candelabre masive, elemente de arhitecturǎ preţioase, atmosferǎ la belle époque. Cu un pahar de spumant în mânǎ e aproape imposibil sǎ nu te simţi mǎcar puţin sofisticat.
Zarea este o marcǎ care a rǎmas fidelǎ tradiţiei încǎ din 1912 când neamţul Wilhelm Mott a înfiinţat o fabricǎ de mici dimensiuni –„Mott& Fils”-, dar care urma sǎ devinǎ în scurt timp etalon în arta vinului din România. De la directorul general Zarea, Dl. Emil Popescu, am aflat cum brandul, cu sloganul „Mott peste tot”, a devenit furnizorul principal al Casei regale din România, dar şi al operatorului Orient Express-ului şi al vapoarelor de cǎlǎtorie ale Societǎţii Navale Române. Un element senzaţional a fost şi fabricarea unei bombe destinatǎ lui Hitler într-o sticlǎ de vin spumant de la Zarea, plan dejucat, totuşi, în epocǎ.
Despre cele douǎ tipuri de vin prezente la degustare- numai de bine, dar ca o demnǎ reprezentantǎ a Evei, am preferat roze-ul, albului, dulce şi fructat, potrivit dupǎ umila-mi pǎrere şi ca aperitiv, şi ca desert. Citǎm o cronicǎ din Micul Paris despre vinurile Mott: „Când o femee comandǎ- fie în viaţǎ, fie la un local de petrecere-, fiţi atenţi ca dorinţele ce le exprimǎ sǎ corespundǎ feminitǎţii sale. Astfel, în ce priveşte şampania, bucuraţi-vǎ dacǎ vǎ cere MOTT 1914. Pentrucǎ aceastǎ bǎuturǎ va întruni sufragiile tuturor comesenilor, atât a bǎutorilor amatori de <<viguros>> , cât, îndeosebi, a sexului frumos care apreciazǎ nuanţe delicate”. (Am apreciat iniţiativa Zarea care, la ceas aniversar, a tipǎrit un ziar care sǎ redea evoluţia brandului de la „descǎlecat”, în 1912, şi pânǎ în prezent şi din care am citat declaraţia de mai sus).
Probabil cea mai spectaculoasǎ parte a acestei seri de petrecere a fost sabrarea unei sticle de vin Zarea de cǎtre somelierul Marian Timofti. Sabrarea este o tehnicǎ de deschidere a sticlelor cu ajutorul unei sǎbii, apǎrutǎ pe vremea husarilor lui Napoleon care, în dorinţa lor de a impresiona o vǎduvǎ faimoasǎ la vremea aceea, Veuve Cliquot, desfǎceau sticlele în acest mod foarte bǎrbǎtesc, dar deloc recomandat a fi fǎcut fǎrǎ pregǎtire prealabilǎ. Ceea ce face somelierul este sǎ loveascǎ sticla de douǎ ori într-un punct slab, la intersecţia dintre gât şi guler. Prima loviturǎ este pentru a agita uşor conţinutul sticlei şi abia apoi, lovitura „de graţie” care zboarǎ gura sticlei.
Vinul bun, antreurile pregǎtite cu multǎ atenţie, oamenii pasionaţi, aerul degajat, fotografiile de epocǎ fǎcute de maestrul fotograf al Foto Cabinet-ului, atmosfera plinǎ de şarm şi spaţiul foarte generos cu oaspeţii sǎi au fost tot atâtea motive pentru o searǎ excelentǎ şi o petrecere plinǎ de vervǎ. La mulţi ani înspumaţi, Zarea!
Foto credit: PR
Nici un comentariu