Casa Vernescu şi şcoala culinară a maestrului Joseph Hadad

Casa Vernescu
București

Imaginea Restaurantului Casa Vernescu este asociată încă de la deschiderea oficială, din 1997 cu imaginea şi reputaţia maestrului bucătar Joseph Hadad. Istoria restaurantului este strâns legată de dorinţa domnului Hadad de a creea aici o autentică şcoală culinară. Astfel, de-a lungul celor 14 ani, domnia sa a transmis tinerilor săi elevi ceea ce la rândul său a învăţat de la profesorii lui.

Stilurile însă, sunt diferite, aşa cum ne poveşteşte chiar domnul Hadad: “Bucătarii de la care am învăţat eu umblau cu condimentele în buzunar şi când doreau să scape de mine mă trimiteau să aduc două roşii. Între timp puneau condimentele în oală ca să nu văd şi să nu învăţ. Asta a fost generaţia mea. Eu nu fac aşa ceva, eu vreau să îi învăţ pe oameni ceea ce ştiu. Altfel, eu voi fi nevoit să le fac pe toate, şi nu pot.”

Impresionanta istorie a Casei Vernescu este “responsabilă” pentru plecarea domnului Hadad din bucătăria celui mai mare hotel de 5 stele din Ierusalim (King David Hotel) şi continuarea carierei culinare în Restaurantul Casa Vernescu. Cu toate astea, desăvârşirea muncii maestrului bucătar va fi atunci când va reuşi să picteze pe farfurii imaginile cu care pictorul George Demetrescu Mirea a împodobit tavanele, pereţii şi vitraliile clădirii în 1890.

Maestrul bucătar Joseph Hadad, Casa Vernescu Bucureşti

Un bucătar care îşi doreşte să devină un artist culinar trece printr-un proces continuu, învăţând în fiecare zi lucruri noi sau creând produse noi. Susţinând acest principiu, Restaurantul Casa Vernescu a devenit renumit printre restaurantele de lux bucureştene pentru loialitatea angajaţilor. A investi în angajaţi este mai mult decât o politică, ceea ce se traduce pentru clienţii restaurantului în servicii de calitate fără compromisuri.

Fără compromisuri este amenajată şi bucătăria. Nu l-am crezut pe domnul Hadad când spunea: “În bucătărie e ca în armată. Totul este aranjat la locul lui, ca oricare angajat să ştie de unde să ia un anumit produs.” Ei bine, aspectul bucătăriei şi al depozitelor ne-au convins că dumnealui vorbea cât se poate de serios.

Maestrul Joseph Hadad în bucătăria restaurantului Casa Vernescu din Bucureşti

Depozitarea alimentelor la restaurantul Casa Vernescu din Bucureşti

Eforturile de recrutare, instruire şi grija pentru fiecare dintre angajaţi, au făcut ca echipa Restaurantului Casa Vernescu să fie, cu mici excepţii, în aceeaşi formulă chiar dacă ultimii ani au fost mai provocatori din punct de vedere economic. Echipa restaurantului numără 34 de membri şi oferă o activitate 24h/24.

Gestionarea situaţiei de criză a fost făcută fără afectarea promisiunii şi brandului restaurantului. Promisiunea reprezintă calitatea experienţei trăite de orice client, care se compune din ambianţa Casei Vernescu, calitatea si creativitatea preparatelor culinare şi nu în ultimul rând serviciile oferite.

Casa Vernescu este recunoscută în Bucureşti şi pentru evenimentele pe care le organizează. Cel mai recent l-a avut în prim plan pe Nancy Brandes, fondatorul trupei “Roşu şi Negru” care a revenit la Bucureşti cu un nou spectacol – eveniment: “Classicomedy”. Acest “Dinner and Show” a fost prezentat în premieră la Casa Vernescu, iar domnul Joseph Hadad a oferit invitaţilor un meniu cu totul special, printre preparare numărându-se şi popularul paté de ficat de gâscă servit cu sos de Physalis confiat.

Printre figurile marcante care au trecut pragul restaurantului Casa Vernescu se numără cei trei preşedinţi ai României, numeroşi actori români şi străini dintre care îi amintim pe Steven Seagal sau Jean-Claude Van Damme, fotbalişti precum Gheorghe Hagi, Gică Popescu, Michel Platini şi dintre muzicieni, pe cunoscutul Demis Russos.

Meniul restaurantului este şi el un subiect de discuţie în sine odată la două-trei luni. Pe lângă analiza aspectului comercial al celor mai cerute produse culinare şi băuturi, domnul Joseph Hadad se ocupă personal de partea de creaţie a noilor preparate. Procesul este unul amplu; în primul rând se apelează la inspiraţia şi experienţa acumulată în timp de maestrul bucătar, apoi urmează partea tehnică în care sunt analizate ingredientele, redactate reţetarele, conceperea aspectului farfuriei şi degustarea preparatelor nou create.

Degustarea are loc chiar în bucătărie, uneori la masa maestrului bucătar.

Masa maestrului bucătar - Casa Vernescu din Bucureşti

Majoritatea preparatelor servite la restaurantul Casa Vernescu provin din cultura culinară franceză, însă în meniu se găsesc şi preparate cu influenţe mediteraneene, tunisiene sau marocane. Varietatea preparatelor cât şi echilibrarea meniului sunt două aspecte de care clienţii restaurantului se bucură în mod continuu.

La restaurantul Casa Vernescu se verifică în mod constant şi percepţia clienţilor asupra preparatelor din meniu. Aproape în fiecare zi, domnul Hadad poate fi găsit într-un loc greu de intuit – în locul unde sunt aduse şi spălate farfuriile din restaurant. Ce face atunci când vede mâncare pe farfurii? Merge în restaurant şi discută cu clienţii despre ce nu le-a plăcut şi cum poate îmbunătăţi preparatele în cauză.

Una dintre provocările unui restaurant românesc de lux precum Casa Vernescu o reprezintă furnizorii. Un aspect important de care se ţine cont în alegerea acestora este siguranţa că anumite produse pot fi livrate în condiţii excelente de calitate şi promptitudine atunci când este nevoie. Când aceste cerinţe nu sunt întrunite, efectul, nedorit însă, este limitarea procesul de creaţie la produsele existente într-un anumit sezon.

Raportul dintre calitatea preparatelor culinare şi preţul plătit este unul dintre elementele ce diferenţiază restaurantul Casa Vernescu de alte restaurante de lux bucureştene. Pe lângă acest raport se mai numără istoria locaţiei, garanţia că experienţa trăită de client va fi una excelentă precum şi vasta experienţă a maestrului bucătar.

Printre planurile de viitor ale restaurantului se numără crearea unui nou meniu, găzduirea unor evenimente sezoniere de degustare a meniului şi a unor lecţii unice de gătit alături de maestrul bucătar.

În final mărturisim că în timp ce domnul Hadad ne arăta bucătăria nu am rezistat tentaţiei de a degusta supa de grouper (un peşte mare şi urât, dar foarte foarte gustos) ce fierbea încet pe aragaz şi care împrăştia peste tot o aromă ce ne-a dus cu gândul la mare.

Prepararea supei de grouper la restaurantul Casa Vernescu din Bucureşti

Rezervările le puteţi face telefonic la numerele +40(21) 311 97 44 şi +40 745 090 434 sau online la adresa office@casavernescu.ro, restaurantul fiind deschis zilnic între orele 18:30-24:00.

Casa Vernescu

Adresă:
Calea Victoriei 133, BUCURESTI
Telefon:
Website:

[…] Am fost servit alternativ de două doamne, ospătăriţe de carieră. Servirea aproape fără cusur, dacă n-ar fi fost faptul că la un moment dat a durat cam mult să-mi vină nota de plată, dar până atunci totul ca la carte: doamnele zâmbitoare, vizibil oficioase dar sincere, mâncarea servită la timp şi elegant ca într-un restaurant de mare clasă. […]

Nici un comentariu

Completează numele
Completează un email valid
Completează website-ul
Completează mesajul