Cronică de eveniment – Lansare de carte – Joseph Hadad

Mega Image Cobălcescu
București

Miercuri, 04 decembrie, imediat după ediția de iarnă a Food Bloggers ne-am îndreptat spre Mega Image Cobălcescu unde a avut loc lansarea de carte a lui chef Joseph Hadad. Înainte să vă povestim cum a fost vrem să îi mulțumim Andrei Iliaș pentru oportunitatea de a fi alături de ea și de maestrul Hadad. A fost o mare plăcere să o cunoaștem pe Andra la conferință, unde a moderat cu energie și pasiune câteva dintre prezentări și mai târziu să descoperim că este și autorul din spatele cărții „Joseph Hadad – Omul”.

Lansare de carte - Joseph Hadad „Omul”

În cadrul lansării de carte am aflat că Joseph Hadad s-a născut în Israel, din părinți cu origini marocane și tunisiene, iar aventura lui în România a început, undeva în 1996 când s-a decis să vină la București. În copilărie, maestrul bucătar povestește că pasiunea lui nu era bucătăria, ci mai degrabă sportul, iar că aceasta prinde contur în direcția culinară abia la adolescență când tatăl lui îl trimite la Școala de Bucătari din Haifa. Aici își descoperă marea pasiune pentru gătit și ulterior își construiește o carieră în continuă ascensiune în bucătăriile hotelurilor unde a lucrat.

Câțiva ani mai târziu, pe coperta cărții, Joseph mărturisește:

„Încet-încet am învățat bucătăria și chiar mi-a intrat în sânge. E ca atunci când te îndrăgostești, când petreci timp cu o fată și începe să îți placă tot ceea ce zice și ce face.”

După mutarea în România, Joseph Hadad devine unul dintre cei mai cunoscuți bucătari de la noi din țară, întră în televiziune prin intermediul a diverselor emisiuni culinare, deschide mai m.ulte restaurante în București și oferă consultanță de specialitate chiar și la nivel internațional. Dincolo de israelianul temperamental pe care publicul larg îl cunoaște de la televizor, pasionații de bucătărie din restaurantele acestuia, se află un altfel de om, unul sensibil, meticulos, hotărât, un dascăl, fiu, tată și prieten.

În prezentarea lui chef Hadad de la lansarea cărții pe noi ne-a impresionat energia lui de viață și pasiunea pe care ne-a transmiso pentru ceea ce face. Chef Hadad spune că atunci când ești pasionat muncești cu drag și te dedici constant nu numai activității pe care o faci, ci și procesului de învățare, pe care maestrul pune foarte mare accent. După 40 de ani de activitate, acesta a acumulat o experiență foarte valoroasă, iar ucenicii lui trag cu ochiul mereu la acesta pentru a descoperi ce „scamatorii” face profesorul lor. Dincolo, de sfaturile practice, în carte am aflat și că Joseph Hadad este un adept al hranei sănătoase, astfel încât el ne recomandă ca mereu să cumpărăm fructele și legumele de la țăranii din piață și să avem o igienă cât mai corectă.

Vă mai povestim un singur lucru și anume că am gustat cele mai bune gogoși. Este vorba de Sfânj sau gogoși tunisiene preparate de maestrul Hadad. Mai departe, vă lăsăm să descoperiți singuri cine este „Omul” Joseph Hadad” în cartea acestuia și ce rețete i-au marcat copilăria bucătarului, în cartea sa.

Aceasta este disponibilă pentru achiziționare la Curtea Veche, cât și în magazinele Mega Image din București.

Mega Image Cobălcescu

Adresă: