Ambianţă de vis la Casa del Sole

Restaurant Casa del Sole
Timișoara

Cred că sunteţi destui aceia dintre voi care aţi auzit până la acest moment de Casa de Sole. Eu un locşor prin Timişoara care există deja de ceva ani buni. Dacă nu vă sună numele asta cunoscut, Restaurant Aquarium, actual Sky Restaurant sigur rings a bell. Despre Sky însă, într-un episod viitor. 😀

Revenind la oile noastre, la Casa del Sole eu am fost mai demult, acum vreo 4 ani, poate chiar mai bine, la o nuntă. De atunci nu s-au mai ivit ocazii deosebite până ieri, când am luat acolo prânzul.

De cum păşeşti în curte şi până intri în restaurant, toate detalile arhitecturale şi vegetaţia frumos îngrijită te duc cu gândul undeva în Italia, cu străduţe mici, vesele şi cochete. De când nu am mai trecut eu pe-acolo, s-au produs nişte schimbări serioase.

Curte Casa del Sole

Bar Casa del Sole

Una dintre schimbări este legată de restaurant şi îmi place tare mult. Practic poţi lua masa fie în Restaurantul Clasic, decorat cu mult bun gust, sau, daca preferi o atmosferă şi mai relaxată, vizavi este Restaurantul Rustic, un fel de pizzerie decorată în stilul unei local veritabil din Italia.

Restaurant Clasic Casa del Sole

Restaurant Rustic Casa del Sole

Fiind unul din cele 4 restaurante timişorene prezente în Ghidul A la carte pe 2012, ghid în care numai câteva localuri din România ajung, puteţi să vă daţi seama singuri că ar fi prea puţine lucruri de reproşat unui astfel de local.

Şi ca să trecem la subiect, eu cu Ratatouilla am decis să luăm acolo prânzul. Meniul este stufos, bazat foarte mult pe bucătărie internaţională, cu preponderenţă mâncare italiană. Dacă sunteţi fan peşte, cu siguranţă o s-aveţi din ce alege. Există şi reţete tradiţionale, dar şi multe destul de fancy şi rar întâlnite în alte restaurante din Timişoara.

Meniu Casa del Sole

În timp ce-l răsfoiam am observat şi oferta de meniul zilei pe care o au. Pentru 20 de lei, ai posibilitatea de a alege o supă sau o ciorbă, o salată, un fel 2 sau paste ori pizza. Is cam 3 opţiuni la fiecare, deci imposibil să nu găseşti o combinaţie pe gustul tău.

Eu, Nuţi, am servit un piept de pui care poartă numele colegei cu care luam masa, şi se chema piept de pui Ratatouille, iar ea, Ratatoullia, a savurat o porţie mari de Risotto cu hribi proaspeţi.

Mâncarea a venit repede şi arăta cam aşa:

Risotto

Piept de pui Ratatouille Restaurant Casa del Sole

Risotto-ul cu hribi este delicios şi nu vă spun asta numai din auzite, ci şi pe gustate. Deşi ar putea da impresia de gust fad, fiind vorba de orez, mâncarea a surprins-o pe colega mea cu un gust interesant şi puternic. Mi-a mai spus că a fost foarte bine nimerită combinaţia de orez cu smântână şi parmezan deasupra. După cum se vede şi în poză porţia nu este exagerat de mare, ci suficientă pentru a te sătura.

Risotto cu hribi proaspeti pentru pranz

Risotto

Risotto cu hribi la Casa del Sole

Orez cu hribi proaspeti

Porţia mea de mâncare a venit foarte viu colorată şi emana un miros care punea în pericol răbdarea mea pentru a mai face şi poze. Din fericire, am reuşit să nu dau iama-n mâncare şi am să vă arăt câteva instantanee.

Farfuria mea conţinea două bucăţi generoase de piept de pui scăldate-n sosul de la legume, iar pe lângă bucăţi mari de dovlecei, vinete, ardei gras, ceapă, roşii şi usturoi.

Pranz la Casa del Sole

Piept de pui cu legume ratatouille

Legume cu piept de pui

Piept de pui Ratatouille Casa del Sole

Pieptul de pui a fost fraged şi moale exact aşa cum îmi place mie. La ratatouille-ul servit lângă, adică la tocana de legume, am sesizat o aromă puternică provenită de la ceva mirodenii presărate prin ele. Bucăţile de legume au fost multe şi consistente şi puteai vedea exact ce urmează să savurezi, nefiind doar un ghiveci trântit în farfurie din care să te chinui să ghiceşti ce este şi ce nu este prin el.

Ambianţa este marele plus al acestui local, un loc unde totul arată unitar, muzica de fundal este una plăcută şi nu reprezentată de Radio Zu. Servirea este exemplară, iar curăţenia e la ea acasă.

Preţurile la un astfel de local nu sunt în mod evident cele mai mici din oras, că doar vorbim de un local de 4 stele şi nu de shaworma din complex. De menţionat că preţurile pentru pizza sunt mai mult decât acceptabile, ba chiar mai mici decât la Pizza Hut unde am mâncat cea mai scumpă pizza.

Ce am mâncat noi costă:

• Risotto cu hribi proaspeţi – 31 de lei
  • Piept de pui Ratatouille – 20 de lei
  • Frappe – 7,9 lei
  • Ceai – 4,9 lei

În concluzie, daca Italia vi se pare prea departe sau prea scumpă, Nuţi vă recomandă acest local din oraş mai ales dacă vreţi să vă surpindeţi partenerii de afaceri sau persoana iubită. 🙂

Curățenie

Adresă:
str. Romulus, nr. 12
Website:

[…] Business Center din piaţa 700 de vizavi de sediul Alcatel. El aparţine celor care au şi Villa Casa del Sole împreună cu cele două restaurante: Restaurantul Clasic Casa del Sole şi Restaurantul Rustic […]

[…] făcut cu ochiul un produs mai de iarnă ca să spun aşa şi anume muşchiul de viţel feliat cu hribi. N-am stat prea mult pe gânduri având în vedere faptul că pentru mine orice vine cu ciuperci […]