Povestea lui Herr Georgius Krauss

Casa Krauss
Sighișoara

Georgius Krauss, figură ilustră a Sighișoarei, este autorul cronicilor orașului și a istoriei Ardealului din perioada 1608-1655. Casa în care a acesta a locuit, datează din secolul XVII și este parte a patrimoniului Unesco. Ulterior, acest monument istoric a fost transformat în pensiune și restaurant, ținându-se cont de importanța culturală a acestuia. Clădirea se află pe strada Bastionului nr. 10 și atrage privirea oricărui trecător prin culoare și eleganță.

Casa Georgius Krauss Sighisoara

Fiind în cetate pentru două zile, am decis să mergem la cină la Herr Krauss, dar cu o rezervare făcută în prealabil. După o zi lungă de drum și vizite de tot felul, ne doream să ne relaxăm la un pahar de vin bun și o cină pe placul nostru.

Casa Georgius Krauss Sighisoara noaptea

Am ajuns în locație. Am intrat în restaurant care se află în crama pensiunii. Ca și capacitate are până în 30 de locuri. Deși pare ușor înghesuit, bolțile din piatră și cărămidă parțial acoperite dau impresia de separee și crează iluzia unui spațiu mai mare.

Ne-am așezat confortabil pe scaune, după care ne-am hotărât destul de rapid. Deși meniul este generos și abundă în specialități tradiționale și preparate internaționale, în mare parte, am ales bunătați din partea locului.

Casa Krauss meniu

Tradiția mai presus de toate

Am dat comanda și ne-am delectat fie cu un pahar de vin fie cu un vin spumant și cu un mic aperitiv din partea casei ce consta în pâine prăjită alături de un unt aromat cu roșii uscate și ierburi.
Comanda a ajuns după mai bine de jumătate de oră, dar arăta excelent. Una din invitate a ales niște coaste de porc țărănești cu garnitură de cartofi la cuptor și sos barbeque. Un domn gurmand a preferat niște carne și cârnați de porc la garniță cu mămăliguță la grătar. O doamnă curioasă a “votat” pentru un piept de pui cu ceapă caramelizată, iar subsemnata a optat pentru pastrama de berbecuț cu mămăliguță tot la grătar.

Despre coastele de porc, citez : “Un deliciu. Aromate, suculente…Garnitura perfectă. Prezentare superbă”.

Casa Krauss Sighisoara coaste

Despre carnea și cârnații de porc la garniță cu mămăliguță la grătar, tipice regiunii: “Gust și savoare într-o porție pe măsură”.

Casa Krauss carne carnati

Despre pieptul de pui cu ceapă caramelizată servit cu cartofi cu rozmarin și un pesto verde: “Frumos prezentat și delicat ca arome”.

Casa Krauss pui

Despre pastrama de berbecuț cu mămăliguță, o premieră pentru mine. Suficient de sărată, bine condimentată, tăiată bucățele care pe alocuri erau moi și gustoase, altele cam ferme și greu de mestecat/digerat, dar “de gustibus non disputandum”.

Casa Krauss pastrama

La final, doi comeseni s-au gândit să încerce și un desert, iar la sugestia ospătarului, au ales parfait-ul cu caramel “Georgius Krauss”. Desertul generos, prezentat simplu și elegant a fost pe gustul lor: aromat, fin și crocant.

Casa Krauss parfait

Personal și servire

De la intrarea în restaurant și pe tot parcursul serii, am analizat personalul bine instruit, cu papion și vestuțe colorate și nu le-am găsit niciun cusur. Am apreciat amabilitatea și plăcerea lor de a ne servi, deschiderea la sugestii, zâmbetele politicoase și conversațiile agreabile.